2016年9月30日

img_7695

img_7707

img_7730
今日は8月、9月生まれのお友だちの誕生日会をしました。歌をうたったり、インタビューしたり、生まれてから今までの成長の写真を見たり、お家の人からお話を聞いたりしてお祝いしました。大好きなクッキングでは、チョコレートパンケーキを作って食べました!

Today we had a birthday party for our students with birthdays in August and September. We sang birthday songs, asked them questions and their mommies told us stories about them and showed us some pictures. Then we made chocolate pancakes. They were so yummy!

10月16日(日) 11月3日(祝) オープンスクール開催
オープンスクールでは実際のスクールの活動を体験することができますよ。この機会に英語の楽しさを体感して下さいね!お友だちも誘って気軽にお越し下さいませ。
時間/10:30~12:00オープンスクール参加には予約が必要です。下記の番号にお電話下さい。
096(311)7117

2016年9月29日

dsc_1186
ハロウィーンがやって来ます。今日はハロウィーンお化けの名前の名前の復習をしました。そしてモンスターゲームをして遊んだあとに、自分が考えたモンスターの絵を描きました。

Halloween is coming so today we reviewed the names of Halloween monsters. We played a monster game and then drew a picture of our own monsters!

2016年9月28日

dsc_1181
運動会が終わったら、10月がそこまで来ています。次はハロウィーンの準備を始める時期になりました。今日は粘土でハロウィーンのもの キャンディー、お化け、クモなどを作りました。

October is coming soon! We have to start preparing for Halloween. Today we made Halloween goods like candy, monsters and spiders…with clay.

2016年9月27日

img_7547

img_7558

img_7489

img_7621

img_7637

img_7650
25日(日)、アップルビーインターナショナルスクール運動会がありました。今年のテーマは『忍者』、忍者の格好をして綱引き、技走、パン食い競走、ダンス、などたくさんの活動をお友だち、そしてご家族の皆さんと一緒にしてやって、とっても楽しい時間を過ごしました。震災の後に新しい環境の中で、みんなで力を合わせて運動会ができたこと嬉しく思います。保護者の皆様、温かい応援ありがとうございました。

Last Sunday was our sports day! This years theme was “Ninja”. We wore ninja costumes, played a lot of games, conquered obstacles, danced to music and had a lot of fun.
We are glad that we could have a great event in a new environment after the earthquakes. We enjoyed ourselves and had a wonderful time with our friends and families.
Thank you everyone for sharing the day with us!

2016年9月23日

img_7415
明後日は、待ちに待った運動会!今日は、そのリハーサル。ダンス、技走、パン食い競争などの練習をしました。親子競技も予定しています。どうぞ、お楽しみに!

This weekend we have our sports day! Today we practiced a lot of things: dances, bread-eating, and more… All our activities are so much fun! We have parent events, too. Please get ready for the fun!

アップルビーインターナショナルスクールでは、10月16日(日)/11月3日(祝)にオープンスクールを開催します。
ダンスや歌を歌ったり工作をしたりして楽しい時間を過ごしましょう!この機会にアットホームな雰囲気を体感してみませんか?お友達も誘ってApple Bee International Schoolへお気軽に遊びに来てくださいね!オープンスクール参加には予約が必要です。下記の番号にお電話下さい。
096(311)7117

2016年9月21日

img_7393
今日は、粘土を使って自分が作りたいものを作りました。教室に貼ってあるポスターの中からその物のスペルを探してその名前も作りました。

Today we made objects and their names with clay. We made a lot of different pictures from the new posters in our classroom and then spelled out the words with clay, as well.
“I made ‘Sunny’. ”

アップルビーインターナショナルスクールでは、9月22日(祝)にオープンスクールを開催します。
ダンスや歌を歌ったり工作をしたりして楽しい時間を過ごしましょう!この機会にアットホームな雰囲気を体感してみませんか?お友達も誘ってApple Bee International Schoolへお気軽に遊びに来てくださいね!オープンスクール参加には予約が必要です。下記の番号にお電話下さい。
096(311)7117

2016年9月20日

dsc_1140
日曜日は運動会。毎日少しずつ、ダンスやゲーム、レースの練習をしています。どの競技も みんなとても楽しんで取り組んでいます!忍者ダンスも随分上手になりましたよ!

This Sunday is sports day! We want to do well for our parents so we are practicing our games and dances every day. We can’t wait until sports day! Our Ninja dancing skills are getting better all the time.

アップルビーインターナショナルスクールでは、9月22日(祝)にオープンスクールを開催します。
ダンスや歌を歌ったり工作をしたりして楽しい時間を過ごしましょう!この機会にアットホームな雰囲気を体感してみませんか?お友達も誘ってApple Bee International Schoolへお気軽に遊びに来てくださいね!オープンスクール参加には予約が必要です。下記の番号にお電話下さい。

096(311)7117

2016年9月16日

img_7358
今日は、ショーアンドテルの日。今回のトピックは『夏休みに体験したこと』、夏休みに体験したことの写真や絵を描いて持ってきてみんなにお話ししました。
「おじちゃんと釣りに行って、大きな魚を釣りました。」

Friday is show & tell day! Today’s topic was “Summer Experiences”. We brought in photos and pictures we drew of what we did over summer vacation and talked about them.
“I went fishing with my grandfather. I caught a big fish!”

アップルビーインターナショナルスクールでは、9月22日(祝)にオープンスクールを開催します。
ダンスや歌を歌ったり工作をしたりして楽しい時間を過ごしましょう!この機会にアットホームな雰囲気を体感してみませんか?お友達も誘ってApple Bee International Schoolへお気軽に遊びに来てくださいね!

2016年9月15日

dsc_1132
今月のテーマは「自分について」、自分の好きな物、事、家族などについて学習しています。今日は家族について話し合い、自分の家系図を描きました。

This month’s theme is ” All About Me”. We study about our favorite things, such as foods and sports. We are also talking about our families so today we made our own family trees.

アップルビーインターナショナルスクールでは、9月22日(祝)にオープンスクールを開催します。
ダンスや歌を歌ったり工作をしたりして楽しい時間を過ごしましょう!この機会にアットホームな雰囲気を体感してみませんか?お友達も誘ってApple Bee International Schoolへお気軽に遊びに来てくださいね!

2016年9月14日

img_7271

25日(日)は、Apple Bee 運動会。今年のテーマは『忍者』。今週も忍者になるための修行(笑)を頑張っています!今日は、トンネルをくぐる練習をしました。

We will hold our annual Sports Day on Sunday, September 5th. This year’s theme is ‘ninja’. We will have ninja-themed events including an obstacle course and races. We practiced being ninja this week, too. Today we practiced crawling through tunnels.

アップルビーインターナショナルスクールでは、9月22日(祝)にオープンスクールを開催します。
ダンスや歌を歌ったり工作をしたりして楽しい時間を過ごしましょう!この機会にアットホームな雰囲気を体感してみませんか?お友達も誘ってApple Bee International Schoolへお気軽に遊びに来てくださいね!

2016年9月13日

img_7268
9月25日(日)はアップルビーインターナショナルスクールの運動会です。その看板作りを始めました。今回のテーマは『忍者』どんな看板になるのかお楽しみに。。。

Sunday, September 25th is Apple Bee’s Sports Day. Today we started to make a sign for our sports day. This year we are having a ‘ninja’ theme. We hope you like our action-packed signs!

アップルビーインターナショナルスクールでは、9月22日(祝)にオープンスクールを開催します。
ダンスや歌を歌ったり工作をしたりして楽しい時間を過ごしましょう!この機会にアットホームな雰囲気を体感してみませんか?お友達も誘ってApple Bee International Schoolへお気軽に遊びに来てくださいね!

2016年9月9日

img_7218

img_7219
今日は金曜日。ショーアンドテルの日。今回のトピックは「赤ちゃんの時の写真」、みんな自分の写真を持ってきて、お家の人から聞いてきた その時の様子などを話しました。成長と共に顔が変わったお友達もいれば、全く変わっていないお友だちもいました。

Today is Friday: show & tell day! Today’s topic was “Baby Pictures”. We brought in pictures of ourselves as babies and showed them to our friends. Some of us changed a lot over the years but some of us look exactly the same!

アップルビーインターナショナルスクールでは、9月22日(祝)にオープンスクールを開催します。
ダンスや歌を歌ったり工作をしたりして楽しい時間を過ごしましょう!この機会にアットホームな雰囲気を体感してみませんか?お友達も誘ってApple Bee International Schoolへお気軽に遊びに来てくださいね!

2016年9月8日

img_7210
今日、読み聞かせの時間に先生が がまくんとかえるくんのお話『アイスクリーム』を読みました。暑い夏の日に、アイスクリームを食べようと特大アイスクリームを買いに行くのですが、暑い日差しの中でそのアイスクリームは。。。そのあとどうなったか想像がつきますよね!

Today our teacher read us the Frog and Toad story, “Ice Cream”. It’s about what a hot, summer day can do to your ice cream. As you can imagine, it was pretty messy!

2016年9月7日

IMG_7207
今日は、忍者剣を使って、先生が言った数や単語のスペルを見つけるゲームをして遊びました。
忍者になるのはなかなか難しいようで、子どもたちはそのための修行がんばっています!

Today we played game using our “Ninja Blades”. We looked for numbers and spelled words that our tearcher said…using foam swords!
It’s hard to be Ninja. We need more practice!

アップルビーインターナショナルスクールでは、9月22日(祝)にオープンスクールを開催します。
ダンスや歌を歌ったり工作をしたりして楽しい時間を過ごしましょう!この機会にアットホームな雰囲気を体感してみませんか?お友達も誘ってApple Bee International Schoolへお気軽に遊びに来てくださいね!

2016年9月6日

IMG_7183

25日(日)は、Apple Bee 運動会。今年のテーマは『忍者』。忍者ダンス、忍者技走、忍者レースなどを行う予定です。
そこで今週は忍者になるための修行(笑)を頑張っています!

We will hold our annual Sports Day on Sunday, September 5th. This year’s theme is ‘ninja’. We will have ninja-themed events including an obstacle course and races. We’ve already begun our practice. It was so much fun!

アップルビーインターナショナルスクールでは、9月22日(祝)にオープンスクールを開催します。
ダンスや歌を歌ったり工作をしたりして楽しい時間を過ごしましょう!この機会にアットホームな雰囲気を体感してみませんか?お友達も誘ってApple Bee International Schoolへお気軽に遊びに来てくださいね!

2016年9月1日

IMG_7181
今日から9月、今月のテーマは”自分について”。
今日はみんなが着ている衣服ついて先生がクイズを出し、それに答えました。
「彼は、黒のTシャツ、緑のズボンを着ていて、そして青の靴を履いています。誰でしょう?」

September is here! This month’s theme is “All About Me”. Today we talked about our clothes and played a guessing game in which we described what our friends were wearing.
“He’s wearing a black T-shirt, green shorts, and blue shoes.” “Who is it?”

IMG_2014 (1)
アップルビーインターナショナルスクールでは、9月22日(祝)にオープンスクールを開催します。
ダンスや歌を歌ったり工作をしたりして楽しい時間を過ごしましょう!この機会にアットホームな雰囲気を体感してみませんか?お友達も誘ってApple Bee International Schoolへお気軽に遊びに来てくださいね!

On Thursday September 22nd, and Sunday October 16th, Apple Bee International School will hold an open school. We will dance, sing songs and make a craft. Please come with your friends and enjoy English together with us.